Alguns enllaços al títol de fotos, música i algun text és van perdre en tancar picasa i megaupload. Afortunadament las fotos s'han pogut recuperar.
Retrat de la portada: autor Quim Cañellas
Es posible la traducción al castellano y al vasco. Translation into English, French, Italian and German is possible.

Translation /Traducción

Cercar en aquest blog

Sobre Mi

La meva foto
Castellar del Vallès, Vallès Occidental, Provincia de Barcelona, Catalunya
Doctor en Psicologia, Prof Titular de Teoria i Anàlisi Formes Visuals. Dep Disseny i Imatge, Fac. BBAA, Univ. Barcelona.1981-2012. Jubilat.Treballs previs: -Investigador ICE UB, 5 recerques: efectes i recepció missatges audiovisuals,1975-1982. -Membre fundador Col·lectiu Higiene Mental La Florida, integrat a la Coordinadora de CHM i al Réseau-Alternative à la Psychiatrie,1976-79. -Educador terapeuta Albergue Infantil Terrassa,1976-78. -Investigador Carvis Publicidad S.A.1975 i 76.-Creador i redactor, revista gremi Ebenisteria l'Hospitalet,1974-76. Llibres publicats: 13,1977-2023, (imatge, disseny,comunicació i 4 poesia). Articles: 17, mateixos temes recerca. Podeu baixar 12 llibres des d'aquest bloc, 6 de Dialnet i 15 articles des del bloc (4 també a Dialnet). Cercar etiqueta "Treballs científics" i "Literatura". -Racionalista crític, intel.lectual?, tolerància 100, menys amb la intolerància, com assenyalà Karl Popper, radical, eclèctic, antiautoritari, insatisfet, outsider,sense embuts, autodidacta, com deia Gandhi el mateix val pels pobles i les persones: el dret d'autodeterminació, autonomia /VS/ heteronomia. Mai he tolerat que m'imposin que he de fer, dir o pensar.

Arxiu del blog


dimecres, 25 de febrer del 2009

Sobre els meus llibres i articles.

Us adreço al portal Dialnet de la Universidad de la Rioja on podeu trobar la referència d'algunes de les meves publicacions. En concret podeu descarregar també els 3 articles referenciats en aquest blog, d'on també es poden descarregar,  "Medición de la eficacia en los signos visuales", "Logotipos: Forma y eficacia" i "Objeto diseño e investigación comunicativa".

La referencia dels llibres ·"Conducta y comunicación. Una perspectiva sistémica", PPU, Barcelona 1990; "La conducta como comunicación. Problemas de método y teoria" Universitat de Barcelona, 1987 ; "Publicidad, mixtificación y adolescencia (La recepción de los spots televisivos)", Publicacions i edicions Universitat de Barcelona, 1984. y "Teoria y análisis de las imágenes", Publicacions i edicions Universitat de Barcelona 1983, que és l'únic d'aquests 4 que es pot descarregar a l'igual que des del blog.
També podeu baixar en relació a aquest darrer la ressenya que en va fer A. Carrascal a Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, clicant a la referència del llibre on diu "Ha sido reseñado por", i després a la icona que apareix d'una pàgina.

Finalment a l'apartat "Tesis" podeu accedir a un breu resum dels objectius del llibre "La conducta como comunicación. Problemas de método y teoria", clicant a "Resumen".

També hi podeu trobar  referenciats i descarregar des de Dialnet els llibres que acabo de penjar al blog "Investigación de la eficacia en el signo visual. Las variables formales en los signos  de marca", Universitat de Barcelona, 2003,2018, i "Fundamentos del relato visual. Guia para ela análisis de la imagen narrativa" Universitat de Barcelona, 1992, 2019.

L'únic llibre que no hi surt referenciat és el meu primer llibre "El niño frente a la imagen fílmica con ruptura. Intento de aproximación semántico-pragmática al análisis de la comunicación", ICE de la UB , doc a-39, maig 1977, que tot i així, com els altres, es pot trobar a diverses biblioteques universitàries catalanes i no i fins a la Biblioteca Nacional de España o la Biblioteca de Catalunya, i fins 3 d'ells (menys Conducta y Comunicación) a la Library of Congress, o Tª y anàlisis fins a la Biblioteca Nacional de Portugal.

Tampoc hi surt referenciat l'opuscle  "Familia". Col·lectiu Higiene mental La Florida/ICE,UB, L’Hospitalet, 1979. (opuscle 24 pp. Fruit grup treball i destinat a orientació relacions familiars). Es pot descarregar des d'aquest bloc.

Adjunto a continuació le referències de tots els meus articles publicats a diferents mitjans:


-Marcé F; Pujagut Ll. "Dos investigaciones sobre la imagen y su influencia en el niño" En Jornadas sobre la imagen televisiva. ICE, UB 1976. (es pot descarregar al meu bloc a l’article “Proceso de socialización infantil y atribución de roles por el niño”, que era el nom de la recerca acabada que s’exposa sencera)

-"Com ens "educa" la televisió", diari Avui, 1/2 gener 1980.

-"La televisió: font de mites socials (2)", diari Avui, 3 febrer, 1980.

-"Com reaccionem davant la petita pantalla. Com ens educa la televisió (i 3)", diari Avui, 23 març, 1980.

Nota: Aquests 3 articles es poden descarregar del meu bloc a l’article i document unitari “Colonització mental: els continguts de la televisió”, que era el nom de la recerca que s’hi resumeix).

-"Bases para el estudio de la imagen y su recepción" En Ecología,Dep. Pedagogía, Fac, BBAA, UB, 1981.

-"Así persuade la publicidad", En Eroski. La revista del consumidor vasco, Diciembre 1981. (es pot descarregar del meu bloc).

-"Los perfiles psicológicos propuestos desde la publicidad" En Eroski. La revista del consumidor vasco. Octubre 1984. (es pot descarregar del meu bloc).

-"Figuración y narración en el análisis del cómic", En Actas I Simposium internacional Historieta, Dep Tª Imagen Y Entorno, Fac BBAA, 1985. (es pot descarregar del meu bloc).

-"La recepción de mensajes icónicos complejos" En Imatge i Entorn, Ed UB , 1986. (es pot decarregar del meu bloc).

-"Las imágenes publicitarias", diario La Vanguardia, 26 febrero, 1989.

-"Objecte disseny i recerca de la comunicació" Temes de Disseny, nº3, 1989 (ed trilingüe) (es pot descarregar del meu bloc i del portal Dialnet)

-"Estrategies i efectes de la publicitat" En Tecno 2000, nº22, 1989. (es pot descarregar del meu bloc).

-"Nuevos mitos, viejos moldes. Influencia de los medios de comunicación en la adolescencia", En Vol. 6, cap 22, Programa de formación de padres, ED Océano, Barcelona, 1993. (es pot descarregar del meu bloc)

-"La televisión y los niños", articulo especial en Programa de formación de padres, vol 6, Ed Océano, Barcelona, 1993. (es pot descarregar del meu bloc)

-"Logotipos: forma y eficacia" En Temes de Disseny, nº19, 2002. (Ed trilingüe) (es pot descarregar del meu bloc i del portal Dialnet)

-"Medición de la eficacia en los signos visuales" En Revista de Bellas Artes. Revista de artes plásticas, estética, diseño e imagen. Univ La Laguna, nº1, 2003. (es pot descarregar del meu bloc i del portal Dialnet).

-"Designing the stress", Ponencia 5e Congrés European Academy of Design, Actas, 2003. (es pot descarregar del meu bloc o directament d’internet en anglès)



Nota: Estic treballant perquè en breu els 2 articles que falten també es puguin descarregar del meu bloc.


Cliqueu al títol per accedir al portal Dialnet.

Nota: Referències bibliogràfiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Objectius del Bloc

- Exercir el meu dret d'expressió com a simple ciutadà. Tenint en compte les dificultats i limitacions per accedir als mitjans de comunicació convencionals, he considerat que internet era la millor via.
- No pretén ser un bloc ni estrictament profesional, ni purament personal, ni especialitzat. En realitat pretén abarcar una mica tots aquests objectius: Introduir informació relativa al meu treball científic, a experiències personals que puguin resultar útils, a les meves opinions polítiques i dels fets d'actualitat de diversos camps, fins i tot a vivences més personals, així com a enllaços amb pàgines web o altres blocs que em semblen interessants.
- No hi pretenc dogmatitzar, ni fer-me l'interessant, sinó integrar-me dins la xarxa d'intercanvi de comunicació social, en què es basa qualsevol cultura. Compartir informació.
-Parteixo d'uns principis bàsics: Com deia Bachelart la objectivitat no existeix sinó la objectivació: fer que els altres puguin seguir i contrastar els teus arguments, coneixent la perspectiva de la que parteixes. Com assenyala Paul Watzlawick, hi ha tantes realitats com punts de vista. O com defensa Paul K. Feyerabend, la objectivitat només pot sorgir de la proliferació teòrica, o sigui del contrast entre perspectives.


CARACTERÍSTIQUES DEL BLOC

Aquest bloc te un caràcter dinàmic. Es va construint i reconstruint a mesura que avança. I això és tant a nivell formal com de continguts. En termes de continguts es fan recorreguts endavant i endarrera, tractant sobre temes d'actualitat, o treballs recents, així com es fan recuperacions d'articles, experiències u obres de l'autor de diferents èpoques. Te un caràcter biogràfic en el benentès de que la biografia no és res més que el reflexe de la nostra multiplicitat de relacións amb el món, i en aquest sentit és això el que s'hi vol expressar.

En termes formals això implica que encara que el seu format és linial, la seva lectura no te perquè ser-ho. S'hi poden trobar "publicacions" més o menys "intemporals" en periodes anteriors del bloc, que poden mantenir el seu interès, juntament amb altres més cojunturals, però que vistes en perspectiva poden passar a tenir un interès "històric".


També implica que en la mesura que s'hagin perdut continguts d'alguns articles, o calgui actualitzar-los si és posible, ho indicarem o intentarem restaurar-los.

En aquest sentit recomano també revisar de tant en tant els enllaços, en la mesura en que es poden anar ampliant o modificant, i inclòuen una amplia varietat de temes així com eines, fonts de dades o iniciatives, on és fàcil trobar quelcom d'interès.



Creative Commons

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.

Subscribe in a reader