Alguns enllaços al títol de fotos, música i algun text és van perdre en tancar picasa i megaupload. Afortunadament las fotos s'han pogut recuperar.
Retrat de la portada: autor Quim Cañellas
Es posible la traducción al castellano y al vasco. Translation into English, French, Italian and German is possible.

Translation /Traducción

Cercar en aquest blog

Sobre Mi

La meva foto
Castellar del Vallès, Vallès Occidental, Provincia de Barcelona, Catalunya
Doctor en Psicologia, Prof Titular de Teoria i Anàlisi Formes Visuals. Dep Disseny i Imatge, Fac. BBAA, Univ. Barcelona.1981-2012. Jubilat.Treballs previs: -Investigador ICE UB, 5 recerques: efectes i recepció missatges audiovisuals,1975-1982. -Membre fundador Col·lectiu Higiene Mental La Florida, integrat a la Coordinadora de CHM i al Réseau-Alternative à la Psychiatrie,1976-79. -Educador terapeuta Albergue Infantil Terrassa,1976-78. -Investigador Carvis Publicidad S.A.1975 i 76.-Creador i redactor, revista gremi Ebenisteria l'Hospitalet,1974-76. Llibres publicats: 13,1977-2023, (imatge, disseny,comunicació i 4 poesia). Articles: 17, mateixos temes recerca. Podeu baixar 12 llibres des d'aquest bloc, 6 de Dialnet i 15 articles des del bloc (4 també a Dialnet). Cercar etiqueta "Treballs científics" i "Literatura". -Racionalista crític, intel.lectual?, tolerància 100, menys amb la intolerància, com assenyalà Karl Popper, radical, eclèctic, antiautoritari, insatisfet, outsider,sense embuts, autodidacta, com deia Gandhi el mateix val pels pobles i les persones: el dret d'autodeterminació, autonomia /VS/ heteronomia. Mai he tolerat que m'imposin que he de fer, dir o pensar.

Arxiu del blog


diumenge, 23 de setembre del 2018

Recepción de mensajes icónicos complejos

Després d'una època de distanciament, aquest any he recuperat l'interès per la feina feta durant els meus 38 anys dedicats a la recerca i la docència, però molt especialment pel que fa  a la recerca. Vaig començar per posar a disposició de tothom el meu llibre Teoría y análisis de las imágenes.
Ja en el seu moment havia penjat en aquest bloc 5 articles meus que reflectien part d'aquest treball de recerca teòrica i empírica.
Remenant entre les meves publicacions he trobat una reliquia que havia quedat oblidada. Es l'article Recepción de mensajes icónicos complejos, publicat l'any 1986 per les edicions de la UB, al número 1 i únic de la revista "Imatge i Entorn" que vam crear al llavors Departament de Teoria de la imatge i de l'entorn de la Facultat de BBBAA de la UB, i que en no passar del primer número ha quedat doncs com un llibre col·lectiu de 141 pàgines.
He decidit penjar-lo doncs resumeix el resultat de 3 investigacions que vaig portar a terme entre els anys 1976 i 1982 per encàrrec de l'ICE de la UB. Totes es centraven en la recepció i els mecanismes generals d'influència de la imatge en moviment. La primera que restà inèdita, es centrava en la recepció dels missatges televisius en els adults, la segona en la recepció de la imatge fílmica en els nens i la tercera en la recepció dels spots televisius pels adolescents. Les 2 últimes van donar lloc a 2 llibres. Son le següents:  "Colonización mental. Los contenidos "educativos" de la televisión", inèdita, ICE UB 1979. "El niño frente a la imagen fílmica con ruptura", editada per ICE UB, 1977, i "Publicidad, mixtificación y adolescencia. La recepción de los espots televisivos", Edicions de la Universitat de Barcelona, Barcelona, 1984.
Com que aquests llibres estan exhaurits, m'ha semblat interessant publicar aquest article perquè no resti en l'oblit el meu treball d'aquella època. No reflecteix en detall totes les eines metodològiques d'anàlisi de les estratègies visuals presents a les recerques en qüestió, però si en general i en especial els efectes que tenen en la recepció, així com les característiques i determinants d'aquesta última.

Podeu obrir-lo i baixar-lo clicant al títol.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Objectius del Bloc

- Exercir el meu dret d'expressió com a simple ciutadà. Tenint en compte les dificultats i limitacions per accedir als mitjans de comunicació convencionals, he considerat que internet era la millor via.
- No pretén ser un bloc ni estrictament profesional, ni purament personal, ni especialitzat. En realitat pretén abarcar una mica tots aquests objectius: Introduir informació relativa al meu treball científic, a experiències personals que puguin resultar útils, a les meves opinions polítiques i dels fets d'actualitat de diversos camps, fins i tot a vivences més personals, així com a enllaços amb pàgines web o altres blocs que em semblen interessants.
- No hi pretenc dogmatitzar, ni fer-me l'interessant, sinó integrar-me dins la xarxa d'intercanvi de comunicació social, en què es basa qualsevol cultura. Compartir informació.
-Parteixo d'uns principis bàsics: Com deia Bachelart la objectivitat no existeix sinó la objectivació: fer que els altres puguin seguir i contrastar els teus arguments, coneixent la perspectiva de la que parteixes. Com assenyala Paul Watzlawick, hi ha tantes realitats com punts de vista. O com defensa Paul K. Feyerabend, la objectivitat només pot sorgir de la proliferació teòrica, o sigui del contrast entre perspectives.


CARACTERÍSTIQUES DEL BLOC

Aquest bloc te un caràcter dinàmic. Es va construint i reconstruint a mesura que avança. I això és tant a nivell formal com de continguts. En termes de continguts es fan recorreguts endavant i endarrera, tractant sobre temes d'actualitat, o treballs recents, així com es fan recuperacions d'articles, experiències u obres de l'autor de diferents èpoques. Te un caràcter biogràfic en el benentès de que la biografia no és res més que el reflexe de la nostra multiplicitat de relacións amb el món, i en aquest sentit és això el que s'hi vol expressar.

En termes formals això implica que encara que el seu format és linial, la seva lectura no te perquè ser-ho. S'hi poden trobar "publicacions" més o menys "intemporals" en periodes anteriors del bloc, que poden mantenir el seu interès, juntament amb altres més cojunturals, però que vistes en perspectiva poden passar a tenir un interès "històric".


També implica que en la mesura que s'hagin perdut continguts d'alguns articles, o calgui actualitzar-los si és posible, ho indicarem o intentarem restaurar-los.

En aquest sentit recomano també revisar de tant en tant els enllaços, en la mesura en que es poden anar ampliant o modificant, i inclòuen una amplia varietat de temes així com eines, fonts de dades o iniciatives, on és fàcil trobar quelcom d'interès.



Creative Commons

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.

Subscribe in a reader